Thursday, February 26, 2015

Kenapa suke kat aku je?

Haaaa...sape yang suka aku tu? Mamat mane ye? Dah kes naya ni..ade yang nak kena kejar dengan parang nanti.

Ermmmm...

Dalam hati jerr ni ..
" Dah kenapa takmo jumpe yang lain?
Saya jugak yang jadi pilihan? "

" Best sangat ke saya ni? "

Adoyaiiiii....

Ni bukan kes ape sebenarnya..

Nak cerita takut korang ingat aku hipokrit pulak. Tapi, aku citelah ek.

Macam ni, ada sorang ahkak ni - selalu jugaklah datang klinik - regular customer gitu. Everytime dia datang, lepas ambik no. giliran... dia akan soh anak dia umo 12thn masuk bilik aku & mintak aku yang tengok & treat dia anak beranak. Siap cakap, " Dr, saya takmo jumpa Dr lain. Saya nak jumpa Dr. Shikin je. Anak saya pun suka jumpe Dr je."

Ape nak buat bila dah kene 'mark' dengan patient. Mampu sengih macam kerang busok je lah.

Boleh je kalau aku takmo layan & ask her to see any doctors kan. Tapi, for some patient aku tak sampai hati. Anak dia pun baik je. Yang gegirl paling kecik umo dalam 3 thn tu suka tengok aku sambil senyum2 comel & ngendeng2 tepi aku masa aku menulis. Then, bila nak keluar dia salam cium tangan aku macam takmo balik. Alahaiiii si comel...

This is not the first time & maybe not the last. Huhu...

Patient lain pun selalu cakap aku baik & peramah. While doctors kat klinik lain garang gile2. Actually doctors kat Klinik Kesihatan Ampangan ni memang xpernah garang2 pun - selalu melawak ngan patient ade lah. Tu lah sebabnya patient dari kawasan lain suka datang klinik kitorang kot. That's why klinik selalu full house.

Memang aku akui, time kerja aku nyer sore selalu volume perlahan. Sebab ape?
Sebab aku x larat nak cakap kuat2 - sakit tekak lah dek non oiiii... And, buat penat badan je. That's why yang patient ingat aku ni lemah-lembut sangatler kononnye. Padahal.... Kalau aku berborak dengan staf (waktu xde patient tau:), sampai bilik sebelah pun dengar jelas suara aku. Gaya mak joyah gitu.

Dapat imagine kejoyahan aku? (Ape punye term daaa?

Berbalik pada kes tadi...
Aku sebenarnya x kesah asalkan patient tu jangan meleret-leret lama dalam bilik aku sampai aku x dapat tengok patient lain sudahlah.. (Tapi, itulah yang selalunya berlaku :(

Related topics:
He who can do this has the whole world with him
- Strategi berjaya (versi Shikin:)

60 comments:

  1. wahhh kak shikin dah ade peminat setia kt tempat kerja....hahahah :D nnt nak dtg ar klinik kak shikin ni :D semua dokter cakap lembut2... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau doktor macam ni, rasa sakit pun kurang.kalau doktor garang tu, adoilah, makin sakit adalah.

      Delete
    2. gituuu.. ni customer service memang tip top =)

      Delete
  2. Salam. Hee kalau kena cucuk jarum injection akak doc rasanya sakit juga tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak try follow blog awak tapi x jumpa button.
      So, akak dapat follow Google je :(

      Delete
  3. Susah juga kalau jadi 'kesayangan', kan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau yang ok tu takpe lah,kak.
      Tapi yang manipulative tu yang susah sikit.

      Delete
  4. Layankan ajelah kerenah pesakit ye Dr (=

    ReplyDelete
  5. Bila hati dah suka..hehehe ..Akif pon klau g klinik nk dr yg sama jugak huhuhu..Huhuhuhu mood dia down sikit kalau pegi dr tu cuti ..

    ReplyDelete
  6. Susah jugak kalau macam tu..takut jugak dia cross over the ethique antara dktor and customer.

    ReplyDelete
  7. Salam..
    Saya nak letak iklan di blog ni boleh ke?
    Utk produk sy di website ini


    Menjual Kain Cotton

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Ritu saya yang invite ahmad kan:)
      Tapi, boleh bgtau caranya x?

      Delete
    2. Iyer ari tu lgi invite.. Hehe.. Maaf..
      Sy tgh buat itu iklan..
      Nnti sy ajar yer..
      Sy buat post khas utk ajar kan itu..
      Nnti dah siap sy bg tahu yer.. :)

      Delete
  8. hehe best ape yg feveret patient ekeke..tp tu lah bosan jugak kan kalo smpi meleret2 berborak yg xde kaitan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam ahkak ni.. Die daftar untuk sorang pesakit. Tapi soklan dia untuk orang2 lain yang x daftar pun. Tak boleh gitu..sebab setiap masalah patient kena document dalam kad JPL, sedangkan dia x buka kad.

      Delete
    2. Lagipun, setiap hari setiap doctor kene isi talley sheet masing-masing. Talley sheet tu menggambarkan berapa ramai pesakit yang die treat hari tu. Jadi, kalau talley sheet die jauh kurang dari doctor lain...macam ada yang x kene lah kan..

      Delete
  9. doktor kesayangan semua.. hik hik hik

    ReplyDelete
  10. ok la tu kak..
    ayu pon suke jmp doktor yg pemarah..
    ni sllu jumpe doktor muke ketat je..
    elok sakit nk baik makinsakit jadinya..
    tp ayu xmemilih la klu jmp doktor

    ReplyDelete
  11. Woahh teringin jumpa doctor syikin ! heheheh ,

    ReplyDelete
  12. sis JM byk kali g jumpa doktor dan ada beberpa org je doktor yg cakap agak garang...mulanya sakit kaki je pastu TAMBAH lagi SAKIT HATI hhuhuh

    TApi kebanyakan yg sis JM jumpa doktor lelaki ke perempuan ke semua cakap soft sgt...bila dgr di cakap polite camtu sakit sikit rasa x perlu nk mkn ubat lepas jumap doktor terutama doktor yg ensem...biasa kan sis JM nampak doktor2 ni mesti cantik dan hensem kan...itu sbb Dr shikin pun cantk jugak!...hurmm...kalau ke seremban..nak g cari Dr Shikin lah heee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu nak yg ensem gi model agency... He He He...

      Delete
    2. kalau dr.hensem bahaya, hari-hari kak JM datang.nanti kena panggil security.hehe

      Delete
  13. mmg baik dan peramah orgnya sbb cara reply di blog pun dh tahu

    ReplyDelete
  14. doc yg lemah lembut la yg buat patient suka..kn depa tgh sakit..bru lega...ni dh la sakit..klu doc yg ckap kasar n garang lg bertambah sakit patient..psikologi main peranan nk handle patient kan..ok la tu doc dh ada peminat..nnti dh buka klinik sendiri...everytime fullhouse..kan masyukkkk tu..huhu :-)bila ada org suka dengan kerja yg kita buat..please take note..ada keberkatan kt situ..yg penting ihklas..Lillahita'ala..

    ReplyDelete
  15. bagus doc yg peramah dan lemah lembut nie. sy takut g klinik slalunya sbb doc serius sangat. hahhaa :D

    ReplyDelete
  16. mungkin shikin nih doktor yang terbaik antara doktor yang lain.. tu yang menjadi pilihan pesakit.. kalau akak nak jumpa doktor shikin sebagai pesakit boleh ke? (ayat macam laa dekat kan)

    ReplyDelete
  17. klu suka sampai meleret plak.. pesan kat yg suka meleret, akak jengok luar, ramai tak tunggu.. hehe.. perli sikit..

    ReplyDelete
  18. hehehe teringat ms keje hosp dulu. berjam2 patient ni dok dlm blk. igt knbetul2 skt rupa2 nyer dok ajak doc berborak ;-)

    ReplyDelete
  19. My dear Nazeck darling intan payung... Bila orang suka pada kita pada kebaikan kita... Itu tandanya Tuhan juga suka pada kita... Orang mungkin ambil masa kita... Tapi... Tuhan ganti dengan memberi kita pada kelapangan masa yang lain... Sama macam gaji kita seribu... Tapi keje yang kita buat macam gaji orang tiga ribu... Percayalah.... Lebihan dua ribu tu.. Allah ganti dengan rezeki lain... Yang kita tak jangka! Kita mudahkan orang... Tuhan mudahkan kita... Titik! Sekian Ostazah SS! He He He...

    ReplyDelete
  20. myb die senang berurusan dengan Kak Shikin :)

    ReplyDelete
  21. agaknya dia sangat selesa berurusan dan dirawat oleh dr shikin..tulah nak kat dr aja..heheh

    ReplyDelete
  22. Assalam nazeck,
    uols kira ok la tu
    leh kontrol down ur voluem
    iols ni memang semedang high volume he3

    ReplyDelete
  23. heheeee, doktor peramah.kalau macm tu saya pon nk dtg klinik sanalah...heheee :)

    ReplyDelete
  24. KK Ampangan yg atas bukit tu eh?
    Nanti la saya visit..keh keh keh

    ReplyDelete
  25. dia selesa bila dr u periksa kesihatan dia..hehe..baguslah..means mesti ramai pesakit lain juga selesa dengan dr..

    ReplyDelete
  26. Salam perkenalan sis. Jemput singgah ke blog saya :)

    ReplyDelete
  27. Dapat pesakit mulut joyah tu yang malas kan?/kita tak tanya dia pulak cerita tak habis2..hehehehsabar je la..kan?/:P

    ReplyDelete
  28. haha.nadia rasa kalau doktor tu baik atau someone treat someone dgn baik, dia akan dpt appreciation mcmtu.. percayala kak, kalau akak pindah ke tempat lain, insyaallah diorg akan ikut menyusul jugak..kalau dlm bisness dah boleh dpt loyal customer nih..haha

    ReplyDelete
  29. haha.nadia rasa kalau doktor tu baik atau someone treat someone dgn baik, dia akan dpt appreciation mcmtu.. percayala kak, kalau akak pindah ke tempat lain, insyaallah diorg akan ikut menyusul jugak..kalau dlm bisness dah boleh dpt loyal customer nih..haha

    ReplyDelete
  30. Dr.Shikin...
    bunda ni kan jarang pegi klinik n jarang jumpa doktor...kecuali sakit dah teruk sangat...bukan takut...tapi tak suka manjakan sangat badan ni sikit sakit doktor asal doktor sakit...

    Selagi larat n boleh cure ngn panadol jer bunda x g klinik...lagi pun bunda jarang demam....so far x derlah mana2 doktor atau klinik baik swasta atau kjaan yg jadi pilihan bunda...

    Lepas ni rasa macam nak jumpa ngn Dr.Shikin lah pulak..
    hehe..

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum dr shikin..
    Saya sudah siap buat cara nak letak iklan tu..
    Code iklan pun ada di post ini..

    Terima kasih dr shikin..

    Cara Memasang Iklan Di Blog

    ReplyDelete
  32. wahh.. banyak peminat akak ni. kalau dekat mesti nina nk pegi klinik akak kerja. hehehe

    ReplyDelete
  33. saya pun suka doktor yang baik dan saya yakin doktor adalah seorang doktor yang baik. kalau doktor sombong, cakap kasar, muka masam memang saya pun takkan datang klinik tu.

    ReplyDelete
  34. Wahhhh bestnya kalau disukai ramai.....
    Teringin nak jumpa Nazeck yg lemah lembut depan patient tu katanya...hihi...
    Nanti nak menyamar gi klinik kesihatan Ampanganlah.....

    ReplyDelete
  35. ohh kak Shikin dah ada regular patient yer :)

    ReplyDelete
  36. alhamdulillah . maknanya shikin diterima dgn baik dlm mjalankan tugas . selalunya mmg byk lah rungutan klu ada dr yg garang ni dan cerita tak habis sebulan katanya .... heheheee

    ReplyDelete
  37. mesti ramai yang mcam ni jugak . suka dengan rawatan dari sorang doktor tu je . kalau yang lain tak berapa suka

    ReplyDelete
  38. Uhuk! Uhuk! Saya datang ni nak jumpa Dr Shikin....
    Nak Dr Shikin gak... ;)

    ReplyDelete
  39. ehehehe kalo memang bagus buat ape malu2 kak.. mesti akak dah tinggalkan impact
    yang bagus laa kat acik tu sekeluarga =)
    CT pun ada doc n klinik yg CT suka.. kalo x best mmg rejek ahaha.. nak jadi doc bukan skill check skill prescribe ubat aje.. nak consult.. nak explain.. semua tu main peranan..

    baguih kak shikin =)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~