Saturday, October 25, 2014

Waah..waah..waahhh.

     Salam hujung minggu semua. Apa yang waah..waah..waahhh tu awal pagi ni. 'Waah' that I mentioned is not related with 'wow' or any astonishing condition. It's actually rengekan Iri mencari Tok dia. Iri ni akan bangun banyak kali setiap malam (dari malam ke pagi). Mata tutup, tapi mulut, "Waah..nak nennenn..nak nennenn." Cucu Tok lah kata kan. So, nak susu pun cari Tok untuk buatkan. Setiap kali buat susu tak kurang 7oz ; 3-4 times throughout the night. Mama pulak kengkadang tido mati. Telinga memang sayup-sayup lah bunyi dia merengek tapi otak tak instruct eye to open. Gitu lah gamaknye mama pun rasa macam dalam mimpi je.
     Tadi 3pg mak (Tok Iri le tu :) kejut cakap dah nak bertolak balik kampung dah - Bukit Merah Laketown, Perak. Sepupu aku nak kawen (anak Pak Tih). Memula aku nak ikut. Tapi, memandangkan husband kan injured & initially cuti aku tak lepas (Semalam baru cuti aku diluluskan. Tapi, dengan syarat aku kene balik klinik jika dipanggil - in case ada yang EL. Harap takde lah yang EL :( Okey, lepas mak ayah dah bertolak, aku sambung tido.
     Pukul 5pg aku terjaga semula bila Iri merengek nangis cari 'Wah'. Dia pelik kenapa Wah tak datang2 pujuk dia. Taktau Wah dah balik kampung. Ermmm..dia panggil Tok & Tok Wan dia Wah. Then, panggil aku & papa dia -> pap-pa. Puas ngajar. Ni first time budak gumuk ni 'sedar' being left by Tok dia. Bukan tak pernah tinggal, tapi time baby memang lah taktau pape. Sekarang dah grown up lah katekan. Hehe..
Iri tido semula selepas berjaya 'dipujuk' oleg mama.
Susu.nya pun dah tinggal 1 oz.kott
(dari 7 1/2 oz).

16 comments:

  1. Assalamualaikum wbt.
    TQ follow blog Kak Mirror.

    ReplyDelete
  2. alahai... sian dia duk mencari Wah nya. naseb baik boleh dpujuk...

    ReplyDelete
  3. dh trbiasa ngan Wah dia.. nasib baik tak merengek tok Wah dia xda..

    ReplyDelete
  4. alahai Iri, dah rindu dengan Wah. hehe. comel je panggil Wah XD

    ReplyDelete
  5. Salam Maal Hijrah...
    Comel jer dia manje ngn tok yer...tok dah balek sape nak buat nenen ?..

    ReplyDelete
  6. kesian Iri , wah dia tetiba tak da ya . kuat menyusu ni ... semoga cepat besar ...

    ReplyDelete
  7. Alolo Iri.....budak budak ni mmg pandai manja manja ngan tok kan.....hehe...Manalah tok tk terbayang bayang kalau tinggalkan dia

    ReplyDelete
  8. Alaaa kesian Iri kena tinggal dengan Wah,...

    ReplyDelete
  9. manja ngan tok diaa ni hihiihi..

    ReplyDelete
  10. cucu kesayangan la ni.. hehee. sedih pula bile teringat tok dh meninggal tp asyik cari arwah di rumah. :(

    p/s: implan tu iucd sis tp ustaz dh tersalah faham masa ceramah kursus kawen tu.

    ReplyDelete
  11. kesiannya, rapat tu dengan wan nya..... nick name saya kat rumah plak..kak wah ..hehee

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~