Thursday, October 23, 2014

Iri has 'grown up'.

Recent photos - Iri @ 1y 5m old.
     Iri, anak bongsu aku. Ehhh..gempak je cerita cenggitu cam ramai anak pulak. 3 orang jer pun:) And tak wish nak 'add-on'. (Walaupun jelles tahap gaban bila dengar orang lain preggy. Owhhhh...no..no..no..hokey). Sekarang dia dah 1 year 5 months old. Dah makin 'baik'. Takdelah meragam teruk2 macam dulu. Dah 'makan pujuk' jugaklah.
     Iri dah 'besa' ke? Ye kottt. Kenapa aku kata Iri dah besa?
1. Dulu - bila botol susu tergolek jatuh atas lantai memang die 'tak alert' langsung.
Sekarang - pantang jatuh...immediately dia akan response ambik botol die tu n tegakkan balik.
2. Dulu - lepas minum susu dia akan campak botol susu dia or biar je botol tu tergolek sana-sini.
Sekarang - dia dah pandai letak botol yang kosong tu atas meja makan. Maybe sebab dengar aku selalu suruh abang2 dia buat camtu.
3. Dulu - kalau menangis memang x makan pujuk. Ko peluk ke, cium ke memang dia tetap melolong.
Sekarang - kalau dia nangis kat depan & aku panggil dia dari dapur, dia mesti akan datang pada aku. Tapi, tau ape aku kene buat? Kene pegang tangan dia mana2 aku pergi.. Aku masak ke..aku basuh pinggan ke..aku nak bukak peti ais ke.. Kalau aku terpaksa lepaskan tangan dia....ermmm mulalah nangis balik.
     Tapi, dia tak macam dulu dah. Makin senang dijaga :)
Iri @ 1y & 2m old.
Iri @ 1y & 4m old. 
** Korang, tolong doakan aku jadi a good mommy for my kiddos tau:) Love you.. & good nite..Zzzzzzzz...

24 comments:

  1. alolollololo iri dah besar !! yeyyyy !! kak shikin, nama manja anak2 kak shikin rare kan...?? sukeeee....

    ReplyDelete
  2. Iri dah makin besar dan mengerti.. in shaa Allah makin mudah jaga dia nanti..

    ReplyDelete
  3. comel, hihi
    btw, tag sini :http://cahayaalammaya.blogspot.com/2014/10/first-giveaway-by-zaki-namaku.html

    ReplyDelete
  4. insyaallah.. semog sis, menjadi seorang isteri, ibu dan doctor yang baik...
    dh boleh tambah sorg lag pa... si bongsu dah besar, senang nk jaga dh.. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa. Takmolah ZF.
      Akak kalau pregnant alahan teruk.
      Memang kena ambil unpaid leave.

      Delete
  5. semoga menjadi ibu yg baik.. hehe :)
    okay la anak dh terdidik dr kecil2 mcm tu

    ReplyDelete
  6. anyonyonyo dah besa hero ibu yang sorang ni :D jadi anak soleh ya..

    ReplyDelete
  7. comelnya iri... jd ank yang baik ye :)

    ReplyDelete
  8. comelnya iri cantiknya dr shikin ^^

    ReplyDelete
  9. Iri makin tembam XD
    moga akak sentiasa tabah membesarkan 3 hero akak.

    ReplyDelete
  10. Hahhaha. dah besarr dahh iri. Nak jumpa iri pulak rasa. hhehe.

    Insya Allah kak! You cannn!

    ReplyDelete
  11. awww... dah makin membesar dah Iri :) baguslah tu, kita pun xde susah hati dia dah start pandai fikir sendiri benda-benda simple macam ni ^^,

    saya doakan semoga akak menjadi mommy yang baik. susah nak jaga 3 heroes sekaligus. fufuf... tapi mudah-mudahan ALLAH membantu.

    ReplyDelete
  12. Terima kasih kepada semua kerana mendoakan.

    ReplyDelete
  13. alolo comel.. teringat pulak kt 'buah hati' kite. hoho

    ReplyDelete
  14. Kakak memang good mommy. Bukan semua orang boleh tahan dengan kerenah anak anak ni. memang memerlukan kesabaran yang tinggi. itulah pengorbanan seorang ibu.

    ReplyDelete
  15. iya moga akak menjadi ibu yang terbaik buat semua anak akak ;)

    ReplyDelete
  16. pipinya macam pau... semoga akak diberi kekuatan untuk membesarkan anak... dan menjadi ibu yang yangterbaik buat anak2 akak :)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~