Wednesday, October 1, 2014

Amanah.

     Aku came across post ni masa buka FB around 2 weeks ago. Ustaz Ismail Che Ku ni ustaz aku masa kat SMAP Kajang dulu. Aku ingat lagi dia akan buat Kuliah Subuh setiap hari Ahad, bertempat di tapak perhimpunan sekolah. Ustaz ICK ni bagi kuliah memang lama sangat sampai kol 9am kot aku rasa. Tak ingat dah. Psstt..tapi cam biasa aku dengar tak habis memang selalunya aku akan tidur 'dengan tenang' walaupun dalam keadaan duduk.
     Bila dah kerja ni terimbau balik kenangan sekolah kan? Jom tengok apa ustaz aku kata?

"Apabila dalam minda penjawat awam
41,44,48,52,54....
Minda orang politik
ADUN, EXCO, MB, MP, TIM MENTERI, MENTERI, TIM PERDANA MENTERI, PM

Di mana AMANAH?"

16 comments:

  1. asalamualikum beru mudah beri komen kat sini...amanah tu luas maknanya

    ReplyDelete
  2. Hmmmm,...perlu difikirkan lebih dalam :)

    ReplyDelete
  3. setuju tu kak!! pendek kata fikir $$$$ je

    ReplyDelete
  4. maksudnye xphm?

    kiranya pk pangkat jelh ea tnpa pk keje yg perlu dipikul.gtu ke?

    ReplyDelete
  5. ada maksud mendalam tu.. kerja kena amanah

    ReplyDelete
  6. semakin tinggi pangkat semakin besar tanggungjawab..huu berat tu

    ReplyDelete
  7. Dah 3 4 kali baca . Tak fahamlah .

    ReplyDelete
  8. Betul tu... Kekadang minda 2 dalam 1, dia 44 jadi kat luar berpolitik asyik bodek MB dan YB tapi orang lain susah kerana dia...

    ReplyDelete
  9. ??? saya tak faham lah kak. sobs

    tidur dengan tenang tak menahan tu xP

    ReplyDelete
  10. Wahh.. Duduk pun boleh tidur.. Hebat

    Setiap pekerjaan ada cabaran yg berbeza... Dan setiap cabaran tulah menguji sifat kejujuran dalam menjalankan amanah yg diberi

    ReplyDelete
  11. Lakukan semua kerja dengan amanah dan niat kerana Allah :)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~