Wednesday, May 28, 2014

Kes kutu boleh menang kat court ke?

     Teringat cerita dari colleague aku 2 hari lepas. Mase tu die buat locum. Doktor2 ni ramai yang rajin buat locum & extended hours. Aku je yang malas. Bukan ape, setakat ni alhamdulillah rezeki aku cukup.
     Private clinic ni mostly adalah panel untuk syarikat tertentu macam MAS, ING, TNB dll. Patients panel clinic ni ada yang banyak songeh. Hehe..
Okey, macam ni..1 hari mase Dr. S ni buat locum..datang 1 family - ayah+anak2+mak tiri. Si anak perempuan ada banyak kutu.
 
Bapa: Dr, tolong tuliskan surat yang anak saya ni mengidap kutu. Saya nak bawak ke mahkamah.
[Anak2 die dijaga oleh bekas isteri. So...korang boleh agak kan, tujuan dia mintak surat tu?]

Dr. S: Saya boleh tulis surat tu, tapi saya tak rasa membantu dalam kes mahkamah encik pun. Sebab, kanak-kanak memang mudah dapat jangkitan kutu.

Mak tiri: Dr tak payah nak tinggi-tinggikan suara kat saya. Tulis jelah surat tu!

Dr. S: (Bila masa pulak aku tinggikan suara?). By the way,  kita boleh treat jangkitan kutu anak encik ni (tanpa melihat mak tiri yang nak marah-marah tu).

Mereka keluar dari klinik dengan perasaan tak puas hati.
# Yang tak paham tu nape mak tiri pulak yang lebih2 kat sini. Macam ade agenda je nape die nak sangat budak tu kan? Kalau jenis penyayang & baik hati takpelah. Ni garang semacam.
# Banyak orang..banyak ragam.
Kadang-kadang lucu pun ada.

6 comments:

  1. macam-macam ragam manusia..

    ReplyDelete
  2. ragam manusia jenuh nk melayan..kutu beli je ubatnyer settle..masalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sangat tujuannya bukan nak settle masalah

      Delete
  3. Replies
    1. kalau dalam hati memang nak menang aje.. inilah jadinya.. semua pun boleh

      Delete
  4. macam-macam kan. kerana kutu..

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~