Thursday, April 17, 2014

Tayarku pancit lagi...


Cube korang tengok ..sian tak kat aku?

Kalau nak tau..ini kali ke-3 tayar aku pancit sejak dari hujung Mac - hujung April.
First - tayar belakang kanan.
Second - tayar depan kiri.
Third (yang nii...) - tayar depan kanan.
Dua kali pancit mase aku relief. Yang ni mase kat klinik aku.

Yang ritu...ade screw kecik.
Nasib baik boleh tampal - tampal luar kalau xsilap RM5. Ayah aku jack sendiri kete aku & bawak tayar tu ke wokshop. Die berkeras nak wat sendiri. Bukan ape, die takut aku kene tipu ngan orang wokshop. Second time, ayah aku bawak tampal side dalam - RM20.

Kenapelah asik jadik camni ek? Padahal tayar aku tu baru lagi ...dalam 6 bulan rasenye.
Mungkin jugak sebab area jalan ke klinik tu banyak dilalui dek lori pasir. Kalau nak mengganti tayar tu abeslah RM250 X 3 = RM750. Maaaasakk..

Rase2nye adakah kerana aku kene survey sport rim yang canggih manggih ?
Errrrmmmmmmmmm............

8 comments:

  1. kena mandi bunga tayar kereta drshikin nih.. hahahaha.. masa kereta saya eksiden ari tu mak mentua saya suruh mandikan kereta dengan air bunga.. mengarut betul hik hik hik

    ReplyDelete
  2. lepas ni doktor kena pakai tayar keretapi le pulak.. confirm tak bocor

    ReplyDelete
  3. sekali ja ana pernah bw kereta tayar pancit dari cheras nk ke selayang..xberani berhenti tepi jln kat kl mcm2 huhuu bw jgk la slow2..alhmdullah sampai jgk ana di selang mall..

    ReplyDelete
  4. dugaan kak. kerap pulak terjadi,.

    ReplyDelete
  5. uuuiiii, untuk tayar je dah berapa...begitulah bila dah ada kereta/ motor ni... kdg2 kita tak jangka.... tapi harap sgt jgnlah pancit di tengah jalan ... kelamkabut rasa...

    ReplyDelete
  6. Datang baca entri lama. Masa ni kita tak kenal lagi heheh
    Akak dulu masa menyewa kat satu kawasan ni, budak-budak kat situ tak de kerja, memang tabur2 paku dan skru kat jalan. Tiap2 minggu gi tampal lubang tayar. Bila tayar tak pancit, rasa amazed pula heheh

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~