Wednesday, January 15, 2014

Pucuk dicita ulam mendatang


Proses lapor diri.
         Berjumpa Puan Freda di Unit Sumber Manusia, JKN Negeri Sembilan (Ground Floor). Pn Freda ni sangat baik & murah senyuman. Sekali tengok..sejuuuk hati. Soalan pertama die kat aku, "Macamana keadaan anak, doktor? Dah sihat ke?" Rupenye die ingat lagi mase aku kol 3 Jan lalu inform aku bakal lambat untuk lapor diri.
* In fact, 90% staff kat JKN NS yang aku tengok semalam melemparkan senyuman manis. Bertambah sejuuuk hatiku.
         Lepas tu, pergi ke PKD Seremban pulak. PKD Seremban ni kat Jln Lee Sam, tempat JKN lama. JKN NS dah pindah kat atas bukit, kat Jln. Rasah. Sesampai, aku naik tingkat atas (setingkat jerr). Mase lapor diri kat sini, banyak form yang nak diisi. Mak oiiii...boleh habis dakwat sebatang pen. Lepas tu jumpe MOH, Dr. Paid - kene 'interview'- gugup plk. Apehal aku ni? Macam lah soalan cepu emas yg nak kene jawab. Soklan bos, sebelum ni u buat ape? Tu je..
MOH Seremban (Dr. Paid), seperti MOH Jempol (Dr. Iqbal) & PD (Dr. Lokman)  yg aku pernah jumpe sebelum ni mmg baik2 belaka. Bos baru tanye boleh tak die nak hantar aku KK Mantin, bukan KK Senawang? Ohhhh...tidaaaakk. Then, bos nak suruh aku in-charge kat sane. Ohhhh...tidaaaak sekali lagi. Akukah yg kene jadi YM? Akukah? Sedangkan ade yang lebih senior. Aku ni bukan suke nak jadi2 bos ni..sebab kalau org x ikut arahan aku, aku akan hangin 1 badan. So, baik jangan lantik aku. Then, sebenaqnye..aku mintak transfer ni sbb nak KK yg dekat ngan umah (banyak sebabnye...). Kalau bos mintak aku gi Mantin, mmg tak berbaloilah aku mintsk transfer-out dari KKPD sbb aku mmg selesa sangat keje kat sane.
Then, bos tanye samada aku nak ke KK Desa Rhu. Wowwww sangat. Tersangatlah dekat dari umah aku. Actually, aku mtk KK Sikamat sbb dekat dgn umah aku & umah mak. Tapi, KK Sikamat tu still under construction- dalam hujung tawun baru siap. Again, bos kate nak lantik aku jadi YM bile die transferkan aku ke KK Sikamat. Ohhhhhoho.. Apepun, alhamdulillah syukur pada Allah.


7 comments:

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~