Monday, December 2, 2013

Hujan.

Hai korang!
Ade yang dah tido ke? Sejuk-sejuk ni sedap je kalau landing baik-baik atas katil...sambil kelubung dalam selimut. Betul tak?
Tang dah balik rumah...tu yang best.
Tang nak drive gi keje pagi tu yang liat.....Betul tak?
Hari ni the whole day hujan.
Even dari malam tadi...mase nak lelap mata pon dah start hujan...
Sampai lerrr pagi tadi mase nak pi keje...
Sampai malam ni mase nak tutup mate balik pon hujan tak renti-renti...
Kalau pepagi dah start hujan...alamatnye jam lah jalan. Pasal jalan kan licin..beranilah nak drive lelaju. Tak pasal2 terbabas pulak. Kalau terbabas sorang tu takpelah.. Tapi, jangan sampai melibatkan nyawa orang lain melayang.
Pandu Cermat..Jiwa Selamat
Ikut Rasa....Binasa!
Ikut Hati.....Mati!
Ingatlah Orang Yang Tersayang.
Ermmm...banyak lagi signboard peringatan yang lain, kan?
Lagi satu, pandangan mata kan dah kelabu...Sekelabu cermin kete time hujan lebat..mane nak nampak jalan kan...Wiper dah halaju maximum pon still tak jelas kan.
Ada kete buka double signal...hazard..Boleh ke tak? Boleh kan? Aku rase boleh. Kadang2 aku pon buka..pasal tak nak orang lain langgar kete aku. Pemandangan waktu hujan lebat kan limited. Camnelah agaknye orang2 yang dah tua drive? Sian dorang kan?
Aku mase kat highway slalu lari 130 time hujan memang takde hal. Ntah knape last week aku drive 80 pon kete aku dah kekiri-kekanan. Dah to the left...to the left...dah. Maybe sebab banyak air bertakung kat highway...Seb bek umo aku panjang lagi..And seb bek takde kete dekat2 aku time tu. Kalau tak, alamatnye.....gedegang!
Hari ni pulak...memang tak larat sangat nak drive. Sebab tak cukup tido. Dari kol 3am kot baby dah bangun. Sampailer ke pagi. Memang tak tido dah pastu.. Tension gak. Alang-alang dah tak boleh tido..aku iron lah baju....stok seminggu. Tinggal tudung je yang tak iron pasal aku tumpang umah mak..x cukup space nak letak.
Ni nak type pon tangan dah weak sesangat tau. Tadi mase sampai keje..orang tanye pon 2-3x aku tanye balik...pasal aku tak blh concentrate. Seb bek tak terlelap mase drive datang & balik keje. Alhamdulillah ALLAH masih beri kekuatan....
Ni saje nak tunjuk aku baru keluar dari simpang umah mak aku
&  tengah Q tunggu traffic light nun jauh kat depan tu. Cantik kan view ni?
 Ni pulak pic traffic light yang aku maksudkan tadi dari jarak dekat. 
Kalau aku dah jauh gile kat belakang tadi..memang tak sempat lerr nak kejar lampu hijau.

Kalau aku dari umah aku..aku akan muncul dari belah kiri...dari arah kem askar.

 Ni pulak Q depan sekolah SKSK (sekolah rendah aku dulu..).
Slalu before 7am kete aku dah terpacak kat sini. Janganler lambat sikit..kompom polis trafik tu jage lalulintas sampai lagi lambat jadi nye.
Kalau polis tu dah berdiri tengah2 jalan tu..aku memang kompom aku akan punch lepas kol 8am.
 Of all the pictures...ni baru gambar sebenar yang amek rini. 
Mase ni renyai-renyai. Aku tengah lepak kat parking sambil dengar radio.
Cantik kan KK PD?

Okesss..Selamat Malam semua.

Ermmmm...macam lah aku dah nak tido kan?
Ni haa nak melayan si baby ni asik meragam je..

6 comments:

  1. cantiknyerr kk pd..bangunan baru ker..

    ReplyDelete
  2. waktu hujan tak digalakkan hidup lampu hazard.. kerana kereta belakang tak tahu kita nak tuju kemana berbahaya kalau kita menukar haluan

    ReplyDelete
  3. saya x tahan dengan sejuk . x boleh nak tidur kalau sejuk . pelik kan . haha

    ReplyDelete
  4. klinik mane ni?.. biarlah rahsia. hihi

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~