Friday, November 29, 2013

Simple jerrr...

Salam 1 Malaysia...
Hahahahhhhh...
Aku ni..suke sangat gelak. Teruk kan?
Memang tak patut.
Actually, pagi-pagi ni aku dah dapat macam2 jenis pt.
.
1. Case 1 : An uncle complaint of having foul-smelling urine for few months. No dysuria, no haematuria, no fever, etc.
Aku : uncle, you ada makan petai ke ape2 food yang banyak bau?
Pt    : Aku suka makan petai. Memang selalu makan. Anak aku pon suke makan petai...".
Buat jelah UFEME kan? Result normal. So, tau ler jawapannye kan...:-)

2. Case 2 : En. R, umo 50,
Pt    : Dr, tangan saya sakitlah. Dari semalam...
Aku : Ada buat ape sebelum tu?
Pt    : Saya mesin rumput..
Aku : Takkan mesin rumput sampai sakit tangan?
Pt    : Sebab getaran, doktor...
Aku: Tak biasa mesin rumput ke?
Pt   : Ni first time doktor. Selalu pekerja saya yang buat..

* See...actually aku memang dah tau the root cause tapi aku nak pt sendiri bgtau tau sebab ape die dapat sakit cenggitu. Because kalau aku yang explain...pt akan keep asking. " Yeke Dr? Yeke Dr? " Eventhough dowrang dah tau jawapannye...Kalau kite pon...kite akan tanye camtu, kan? Because it just happen naturally..

4 comments:

  1. UFEME tu apa ..? hehe .. nak tmbh pengetahuan ..

    ReplyDelete
  2. kat bank kami tak boleh tanya banyak walaupun SOP kat bank kena tanya.. macam kenapa nak bukak akaun.. pelanggan bising.. suka hati aku le duit aku.. hahaha

    ReplyDelete
  3. a'ah . nak tahu juga apa tu UFEME . hehe

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~