Tuesday, November 5, 2013

At BurgerBytes, Senawang.

Saturday, 2/11/13.
9.00pm.
     Kami berempat beranak ronda2 ....riki tempat makan. Abe dah tido, so kitorang tinggalkan die ngan mak. Perut masing2 dh berkeroncong ni. Pusing2 kat Taipan, Senawang cam x best je. Cik asben ni ajak makan sate...ermmm x selera plk rasenyer. Dah slalu sangat makan sate. So, kitorang ronda2 kat Avenue, S2 pulak. Mmg byk tempat makan sane..tp mostly restoran Cina. Bistro byk jgk..Tapi x penah seumur hidup aku jejak kaki kat Bistro...macam x seswai jerr. Huh..nak cari tempat makan pon susah...So, kitorang pusing balik kat Senawang. Jumpelah BurgerBytes ni....nearby dengan restoran Nasi Arab Damsyik.  Food kat sini ok jgk lah..- ade burger · pizza · pasta.
Address:
No 33, Lorong Kekwa 11/3,
Taman Guru Melayu Senawang,
70450 Seremban, NSDK.
Hp: 012-9788830
     Kedai skrg mmg kene order kat kaunter ek? Aku xtau pulak....sbb x penah experience camni.
     Tapi, of course lg senang coz x yah nak tunggu lame utk waiter amek ode.
Tuan kedai pon senang..customer order, terus bayar. Takde kes orang lari lepas maqon (Eh..ade ker? Bukan aku ler..Tak baik wat cenggitu tau). 
Patty yang mengeyangkan. Kalau rase2 x kuat makan...baik share.





     Aku order Patty (beef). Macam x kenyang je bila tengok cume 2 ketul daging & sedikit sayur dalam hot plate tu. 
Lapar sangat ni..Makan x tengok kiri kanan dah.
     Startlah makan..ngan budak bulat ni...adusss baru makan 1/2 je patty tu tapi dah x larat nak abeskan. Cik asben order grilled chicken burger (plus chicken ham)...xde pic sbb mase tu phone dah habis bateri. 
Ermmmm burger die lagi best...plus mayonaisse die sedap sangat (seswai sgt dgn aku yang high kolesterol ni). Mmg wajib habiskan... sbb so yummy.
This boy sape2 pun akan cakap, "Like father, Like son".
     Balik tu..kitorang round2 kat Taman AST pulak. Gedik betul asben aku ni. Kowrang tau x Taman AST tu tmpat ape? Tempat langgan bapuk! Bapak ayam bersepah2 kat luar2 kedai. Hisshhhh takut aku. Die pulak saje bawak slow2...Sampai bapuk2 kat situ usha die balik..Dorang cam nak datang dah. Hah..hambek ko. Nasib baik tak kene terkam. (kalau kene terkam..aku tinggal je die kat situ. Haha...). Dulu pon mase xde anak di bawak aku round tgk bapuk. Aku ikut je.. Tapi, uwekkkk..x selera aku." Dahlah..jom balik ! Boleh mati selera I , ok! "

      Pastu round jap kat Pekan Seremban. Bawak Haziq tgk lampu2. Die mmg suke sangat...budak2 mmg camtu kan? Stop jap kat Dataran Seremban tu. Ramai jgk budak2 muda berpeleseran. Anak2 dara yg mcm budak sekolah pon ade. Hisshhh...kowrang ni x reti balik rumah ke dah malam2 ni? Mase tu dah pukul 11pm tau..dok melepak lagi kat luar.
Asben beli air jap..hilangkan dahaga. 
Die mmg camtu...pegi mane2 ntah brape kali beli air je kejenye. 
Dah penat...kitorang pon balik...coz esok nak jalan2 lagi. Kene charge battery dulu..

************                         ********                     ************

Gambar ni aku baru edit.
This is burger that we ordered on 2nd visit.
(But I think this 1 is different from the 1st one).





6 comments:

  1. Ada burger bytes baru buka kat saujana putra. tapi belum rasa lagi. erm, doc. brp range harge kat burger bytes ni? worth it tak dgn rasa dia?huhu.

    ReplyDelete
  2. kusyuknya dia mkn hahha nmpk sgt lapaq tue..

    ReplyDelete
  3. hahaha.. ini program jalan-jalan cari makan

    ReplyDelete
  4. Nyum nyumm! Akak nak makan burger bytes ni tak jadi2...belum ada rezeki :)

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~