Saturday, April 28, 2012

Electric Multifunction Pressure Cooker.

• Pilihan tekanan tinggi & rendah. • Pelbagai fungsi – slow cook, kukus, tumis, warm.
• Cook delay – timer up to 8 hours.

1.Seronok betul memasak guna periuk ni…saya just campurkan semua bahan – set time – tinggalkan – dah siap.

2.Memasak jadi mudah bagi orang yang tak pandai masak mcm saya ni – semua main lebur je dalam periuk pon suami kata sedap. Rasa kekal sama mcm masak guna periuk biasa.

3.Juga sangat memudahkan bagi ibu2 bekerja/ working mother – sangat cepat.
4.Sangat berguna jika ada kunjungan mengejut ke rumah, semasa kenduri2 kecil di rumah, bulan puasa (tak larat nak masak lama2 kat dapur), & musim2 perayaan.
5.Sangat menguntungkan bagi para peniaga - Cth: kalau jual nasi lemak tu..takde part yg bergerak langsung..boleh jual semua.
6. Jangan risau nasi akan terkeras atau terlembik... semuanya akan masak sama rata. (sebelum saya dapat food poisoning sebab pergi makan kenduri yg tak berapa masak..)

Any types of nasi – 7minit jer (xkira banyak mana).
Rendang daging – 20minit dh empuk.
Pulut- 5minit jer.

Menarik kan pressure cooker saya? Ini adalah Panel pilihan memasak dengan paparan digital. Periuk ni sangat selamat - takkan ada insiden meletup.

Macam2 yang saya dah masak menggunakan periuk ni – nasi lemak/tomato/briani gam/ayam, pulut, pelbagai jenis lauk ,cth: kari, rendang, masak lomak cilia pi dll.
Lid/ Penutup yang mempunyai pressure release di atasnya.
Periuk boleh ditanggalkan.

8L non-stick pot.
Even saya masak 1 pot nasi (utk 1 org makan) tak melekat.

Dr. Shikin – n.azalea@yahoo.com

13 comments:

  1. Assalamualaikum...boleh tahu dr beli kat mana piuk tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh pm saya untuk beli periuk atau mn2 brg amway. 0123425856

      Delete
  2. masak ayam tua pun boleh jadi hancur pakai periuk nih

    ReplyDelete
  3. wahhh . nice periuk akak ni .

    ReplyDelete
  4. Menarik nih utk tambah gadjet di dapur ... Kalau ikut tarikh entry dah dua tahun piuk tu, masih elok lg ker piuk tu ?

    ReplyDelete
  5. best la periuk ni. ada yang datang jual kat office hari tu, tapi macam tak berminat pulak. hihi

    ReplyDelete
  6. Bagus periuk nih.. masak ayam kampung dan ayam pencen pun boleh lembut nih.. nak kena beli satu nih..

    ReplyDelete
  7. bagus periuk ni, periuk yg saya guna... melekat2 ..
    kena rendam dulu baru cuci

    ReplyDelete
  8. Produk Amway adalah prosuk yang berkualiti...saya baru join Amway...setelah menghadiri beberapa "meeting" yang dia anjurkan oleh Amway saya mula nampak peluang utk kita jana pendapatan sampingan...utk join Amway kita perly cari 1 sistem yang betul utk bimbing kita...jika anda ingin mengetahui dengan lebih lanjut boleh hubungi saya noorlia 0174391886...kita boleh jumpa dan berbincang dengan lebih lanjut...tiada paksaan hanya berkongsi sekian

    ReplyDelete
  9. Sy nk double x..boleh tak Cod petaling jaya..ng harga Ahli..sbb nk belikn utk suami yg stroke skg..lau bole Whatapp sy 018 243 9390

    ReplyDelete
  10. Ya mmg berbaloi periuk ni...masak ayam kampung mmg boleh jd lembut..saya ahli saya beli saya pakai��

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~